به طور معمول، گزینه کارواش بخار زمانی در دسترس است که از چرخه شستشوی معمولی ماشین لباسشویی استفاده می کنید، اگرچه برخی از مدل ها این امکان را برای چرخه های دیگر نیز دارند. به عنوان مثال، ال جی همچنین از کارواش بخار برای چرخه تمیز کردن وان خود استفاده می کند، که ادعا می کند تجمع باقی مانده، کپک، کپک و بو را کاهش می دهد.

اگر می‌پرسید کارواش بخار ویروس کرونا را می‌کشد، ما مدرکی ندیده‌ایم. اما جیمی مایر متخصص بیماری‌های عفونی در پزشکی ییل، توصیه می‌کند برای شستن لباس‌های افراد مبتلا به کووید-19، دستورالعمل‌های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها را دنبال کنید: از مواد شوینده و گرم‌ترین آب که پارچه‌ها را گیر می‌دهد استفاده کنید. اجازه دهید و کاملا خشک کنید. برای مشاوره بیشتر، گزارش ما را در مورد نحوه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا هنگام شستشوی لباس بخوانید.
برای ارزیابی اینکه کارواش بخار چگونه بر عملکرد تمیز کردن تأثیر می گذارد، ما پنج بارگیری از جلو، یک بارکننده بالا و یک واشر بالابر همزن از پنج سازنده را آزمایش کردیم.
ابتدا، آزمایش‌های معمول عملکرد شستشوی خود را انجام دادیم. تسترهای CR از طیف رنگ سنج برای تجزیه و تحلیل نمونه های پارچه آغشته به شراب قرمز، کاکائو و کربن (که شبیه دوده است)، در میان سایر لکه ها، قبل و بعد از شستشو، با استفاده از چرخه شستشوی معمولی و سنگین ترین خاک استفاده می کنند. هر چه مقدار لکه پس از شستشو کمتر باشد، امتیاز مدل در تمیز کردن بالاتر است. سپس با استفاده از همان چرخه شستشو، اما این بار با اضافه کردن کارواش بخار، این آزمایش را با نمونه های پارچه جدید تکرار می کنیم.
لکه برداری با کارواش بخار یا بدون بخار تقریباً یکسان بود. اما گزینه بخار باعث شد که بیشتر ماشین‌ها آب بیشتری مصرف کنند و همه آنها انرژی بیشتری مصرف کنند.
استفاده از عملکرد کارواش بخار، زمان چرخه طولانی مدت را برای برخی واشرها به طور قابل توجهی افزایش می دهد و در یک مورد آن را دو برابر می کند. حتی بدتر از آن، گزینه کارواش بخار یک ماشین لباسشویی مصرف آب را تا 18 گالن و مصرف انرژی را تا نزدیک به 600 درصد افزایش داد و سال‌ها بهره‌وری را از بین برد.