تمیز کردن با کارواش بخار که مورد علاقه خرده فروشان در سراسر جهان است، از بخار بخار برای از بین بردن کثیفی و کثیفی روی سطوح استفاده می کند در حالی که گرمای بخار با از بین بردن باکتری ها، میکروب ها و کنه های گرد و غبار ضد عفونی می شود. کارواش بخار از طریق شستشوی پرفشار تحویل داده می شود و برای تمیز کردن بیرون و داخل خودرو بدون آسیب رساندن به سطح مناسب است.

در اینجا نحوه مقایسه شستشوی کارواش بخار با شستشوی سنتی آب و صابون شما آمده است:
با آب و صابون، مناطقی که تمیز می کنید محدود به جایی است که پارچه شما می تواند به آن برسد. این کار دسترسی به مناطقی مانند دریچه‌های هوا، چاه پا، داشبورد و کیسه‌ها را سخت می‌کند و تمیز کردن آنها را سخت می‌کند. تکنیک‌های سنتی کارواش بخار برای صندلی‌های پارچه‌ای و فرش‌ها نیز بی‌اثر هستند، زیرا فقط می‌توانند لایه بالایی این نواحی را تمیز کنند.
با استفاده از نازل‌های مناسب، کارواش بخار از شر گرد و غبار، کثیفی، کپک‌ها و مواد حساسیت‌زا که در طول زمان در مکان‌های صعب العبور اتومبیل شما جمع شده‌اند خلاص می‌شود! آن‌ها همچنین می‌توانند به لایه‌های پارچه نفوذ کنند تا آن را از درون تمیز کنند به شما آرامش خاطر و خلاص شدن از شر هر گونه مواد ایجاد کننده بو که ممکن است متعفن شده‌اند را از بین ببرند.
در روش سنتی شستن ماشین ها می توان از چندین سطل آب بزرگ بسته به اندازه ماشین استفاده کرد. قیمت کارواش بخار علاوه بر این، آب کثیف که محصول جانبی فرآیند پاکسازی است، اغلب به داخل زهکشی ریخته می شود و باقی مانده آب نیز تمیز کردن آن مشکل ساز است.