یک تصور غلط رایج این است که استخراج کننده ها همان کارواش بخار ها هستند. دبی دیویس، مدیر محصول این ایده را به اشتراک می گذارد که قدمت این ایده به دهه 1960 باز می گردد، زمانی که استخراج کننده ها برای اولین بار معرفی شدند. این ماشین های اولیه آب را تا بیش از 200 درجه فارنهایت گرم می کردند و به اشتباه به عنوان بخارشوی نامیده می شدند. در حالی که برخی از سیستم های مدرن محلول تمیز کردن را گرم می کنند، برخی دیگر با آب سرد عمل می کنند.

آبراهام می‌گوید کارواش های بخار واقعی روی سطوح سخت به خوبی کار می‌کنند، اما خاک‌های روغنی را از فرش‌ها پاک نمی‌کنند.
برای مثال یک لکه قهوه را در نظر بگیرید. با یک دستگاه استخراج، آب را به فرش تزریق می کنید، در نتیجه خاک و آب را با استفاده از سیستم خلاء خارج می کنید. با یک کارواش بخار ، کثیفی را کارواش بخار می کنید، سپس آن را با یک حوله پاک می کنید. از آنجا که این روش [معمولا] به قهوه ای که در فرش خیس شده است نمی پردازد، می توانید اثر فتیله ای داشته باشید و لکه قهوه می تواند با خشک شدن فرش بازگردد.
اگرچه هنوز هم ممکن است هنگام استفاده از یک استخراج کننده کمی فتیله ایجاد شود، اما زمانی که به درستی انجام شود، احتمال وقوع آن بسیار کمتر است.
فشار برای اتوماسیون در بخش نوار نقاله صنعت کارواش بخار حرفه ای منجر به بررسی دقیق تر هر قطعه از تجهیزات و هر اینچ و ثانیه از فرآیند شستشو شده است. برای بسیاری، انجام کارهای بیشتر با فضای کمتر و نیاز به نیروی کار برای خدمت به مشتریان رو به رشد در بالای لیست اولویت قرار دارد. تولید کنندگان پیشرو در این صنعت برای بهبود نتایج شستشو و رضایت مشتری در خط مقدم این تحقیق بوده اند.